18.01.2018 - Kjøpeutbytte

Omsetningsrekord gir rekordstort kjøpeutbytte!

Medeierne i Coop Midt-Norge får i disse dager utbetalt 168 millioner kroner i kjøpeutbytte og medlemsfordeler for 2017. Det er en økning på 43 millioner kroner sammenlignet med 2016.

Rekordår for Coop Midt-Norge
2017 ble et rekordår for Coop Midt-Norge, som med sine 97 butikker i 19 kommuner er den største handelsaktøren i Trøndelag. –Vi er svært fornøyd med 5,6 mrd.kr. i omsetning, og at vi øker vår markedsandel i Trøndelag. Coop har lykkes godt i dagligvaremarkedet det siste året, og vår lavpriskjede Extra har vært vekstvinner flere år på rad. Kombinasjonen av lave priser og stort utvalg har åpenbart slått an hos kundene, sier Torbjørn Skei, administrerende direktør i Coop Midt-Norge.

Og når det blir omsetningsrekord, øker kjøpeutbyttet til medlemmene. -Coop er den norske dagligvarekjeden som er annerledes. Vi tror på deling med våre 186.000 medeiere her i Trøndelag. Og alle kan bli medeier. Det er derfor ekstra hyggelig å jobbe i Coop når overskuddet deles og medeierne får sitt kjøpeutbytte utbetalt. Medlemmene er våre beste kunder, og hver og en har bidratt til at vi i år igjen kan betale ut et rekordstort kjøpeutbytte, sier Skei.

Coop Midt-Norge utbetaler i år kjøpeutbytte til sine medlemmer 18. januar. Pengene blir satt inn på den enkeltes medlemskonto, og medlemmene velger selv om de ønsker å ta ut pengene, eller om de vil spare dem til en hyggelig rente.

Stor medlemsvekst
Coop Midt-Norge økte medlemstallet fra 158.000 til 186.000 medlemmer i 2017, hvorav 21.000 kom inn gjennom fusjonen med Coop Steinkjer. Coop Midt-Norge fikk i tillegg 7.000 helt nye medlemmer.

Medlemskapet blir stadig fornyet med nye samarbeidspartnere og tilbud. De siste årene har også flertallet av kundene gått over til å bruke Coops medlemsapp, der kundene kan følge med på tilbudskuponger, medlemstilbud og opptjente fordeler.

- Coop jobber kontinuerlig med å tilby våre medlemmer medlemsnytte både i Coops egne butikker og gjennom samarbeidsavtaler med eksterne aktører. Det er derfor gledelig å se at medlemmene har stor nytte av våre partnere i tillegg til kjøpeutbyttet, sier Torbjørn Skei.

For nærmere informasjon, vennligst kontakt:
Torbjørn Skei, adm.dir. Coop Midt-Norge, tlf. 455 16 146